lørdag 31. juli 2010

Mens vi venter på loppemarkedsesongen..

..er gjensbruksbutikker gode å ha! Vi har fått oss en "ny" kommode i stuen! Den er kjøpt på gjenbruksbutikken i Asker, og har en nydelig lyseblå farge Veldig greit at man (jeg) slipper å male alt som kommer i hus ;)
Jeg tenker at jeg skal hekle knotter til den etterhvert.


Den passet så godt inn, og blir nok stående en stund. Vi vil egentlig ha et skatoll der, med gode skuffer og skrivebord. (Slik at spisestuebordet slipper å fungere som "kontor" hele tiden..)

Babydukken som sitter på kommoden er min :) Jeg vet ikke hvor gammel den er, men den er nok ganske gammel. Jeg fant den på et loppemarked, sittende i ribbeveggen i gymsalen, blandt gamle kåper og jakker. Mannen jeg kjøpte den av så på meg med et merkelig blikk, og ville ikke ha mer en rundt 20kr for den!

Lysestaken har jeg akkurat sprayet hvit. Den hadde en sennepsgul farge jeg aldri fikk til å passe inn her, så den har stått i boden en stund. Ble veldig fornøyd med den, men vil ha lyserosa stearinlys oppi, tror jeg..

Før og etter:


Vi holder på å gjøre noen små forandringer ved sofakroken, ved daybeden og inngangspartiet, og det kommer bilder etterhvert!

God helg!

2 kommentarer:

  1. Så fint det ble!! Jeg sjekket knottene hos Søhesten og tror jeg også må hekle noen sånne.

    SvarSlett
  2. Å, så mye som har skjedd mens jeg har vært borte!! GØY! Lysestaken ble kjempefin i hvit. jeg gleder meg også til loppissesongen. Denne gangen har jeg bestemt meg for å være flinkere til å handle(usikker på om det betyr å handle mer eller mindre ;-) )

    SvarSlett

Jeg blir så glad hvis du legger igjen en kommentar:) Tusen takk!
Thank you for your comment:)