søndag 18. september 2011

Vintage klær

Fant noen søte klær på loppemarked denne helgen.

Først en tunika jeg ikke vet om jeg kommer til å bruke, men sånne klær som dette klarer jeg ikke gå fra:


Skulle ønske den hadde vært litt lenger, så jeg kunne brukt den som kjole.

Denne playsuiten er mitt nye favorittplagg! Den ser litt kjip ut på kleshengeren, men det er utrolig kul på:


70-talls, brun og med sommerfugler:)

Til slutt må jeg bare vise frem denne ullkjolen:


Den kjøpte jeg på loppemarked for leeenge siden. Den var litt for stor, så den har ligget på vent for å bli sydd inn..men da jeg skulle fikse det, oppdaget jeg at den hadde noen flekker som ikke hadde gått av i vask. Slang den i maskinen, med vanish, og 40 grader. Tenkte at det ikke var så farlig om den ikke tålte det, for flekkete var den jo ubrukelig, uansett;)
-Det  var jammen lurt, for ut av maskinen kom den, flekkfri, og krympet til min størrelse! 
Så da slapp jeg den jobben;)

Ha en super uke!

8 kommentarer:

  1. så fine!! jeg falt helt for den tunikaen jeg...nydelige farger og stoff. og så genialt med ullkjolen som krympet til riktig størrelse...hi hi
    jeg har funnet masse fine og kule kjoler etter svigermor på loftet hennes, men jeg er nok litt mindre enn henne så de må nok sys inn en del ja...synd det ikke er ull, for da kunn ejeg jo prøvd taktikken din...hi hi
    klem klem

    SvarSlett
  2. Jeg falt også for den tunikaen! Måtte klikke meg inn for å se på den Ü
    Flaks med den ullkjolen da!

    SvarSlett
  3. Hærlig tunika!!
    Hvis du vil ha den litt lengre, går det kanskje an å sy på et stykke morsomt stoff?

    Hærlige vakre detaljer på ullkjolen!
    Og den brune er nok sikker lekker på.
    Sommerfuglene var jo til å "dø" for da ;)

    Klæmklæm

    SvarSlett
  4. Fy søre så harlige klær! :o)
    Så bra at kjolen krympa i maskinen og da ;o)

    SvarSlett
  5. Så utrolig moro å finne slike klær på loppis!!

    Helt herlige :)
    Hadde nok hoppet i taket dersom jeg fant disse skattene :)

    Fin dag til deg vennen

    SvarSlett
  6. Den ullkjolen var bare ELSK! Lekker!

    Ønsker deg finfin tirsdag!
    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  7. OI så fine ting! playsuiten var min favoritt:) Du er heldig du!

    SvarSlett
  8. Whoa sier jeg bare! det var litt av noen kupp, både tunikaen og playsuiten :)

    Og jeg tror at den tunikaen funker fint på sommeren med sandaler, jeans og et STORT smil!

    Klem og en fin torsdag :)
    Signe

    SvarSlett

Jeg blir så glad hvis du legger igjen en kommentar:) Tusen takk!
Thank you for your comment:)